lördag 28 november 2009

Tipsextra med Manchester City-Hull


Låt det inte bli en lika stor förödmjukelse idag Phil.


Manchester City-Hull. Över 3.5 mål (2,20)

Hull åker idag till City of Manchester Stadium för att försöka öka på sin segersvit. De vann sin senaste match med 3-2 hemma mot Everton efter ett strålande spela i första halvlek. En utvisning tidigt i andra halvlek ledde till att Everton kunde reducera två gånger om. Hull kunde dock hålla undan och vinna till slut.

Manchester City har smått otroliga sex matcher på raken som har slutat oavgjort. Den senaste var 2-2 borta mot Liverpool.

Jag ska hålla mig kort. Hull har ett bättre lag än många tror, det finns dock en stor spricka. Den spricker ligger i försvaret, Hull är nämligen laget som har släppt in flest mål den säsongen (Wigan borträknat). Deras offensiv är det dock inga fel på, 6 mål på de 2 senaste matcherna.

Jag tror på en målrik match där City tyvärr kommer dra det längsta strået. Jag tror tyvärr inte att defensiven kommer hålla mot spelare som Adebayor, Robinho, Tevez med mera. Det hjälper inte att Hull har ytterbacken Mendy avstängd.

Jag tror tyvärr på 4-2 City (Manchester ;)


Matchen sänds på SVT 1 16:00

2 kommentarer:

  1. Hej Pierre och Lucas jag tycker ni har gjort ett jättebra jobb med bloggen.
    Jag har hört att ni går sista år i gymnasiet
    och ni hinner inte med att skriva massa inlägg.

    Och ni andra så kan ni Vara med i Min (Adde) och Dennis Tips tävling . Bara på skoj och gratis kolla in Tipszonen.blogspot.com
    Lycka till! och fortsätt skriv tipshörnan!

    SvaraRadera
  2. Lucas har börjat på högskola

    Jag går sista året på gymnasiet, har troligtvis aldrig haft såhär mycket plugg, tre prov, tre tal, en inlämning nu innan jul.

    Bara att hugga i ;)

    Over and out //

    SvaraRadera