måndag 15 juni 2009

England-Finland


http://img.skysports.com/08/03/218x298/TheoWalcottEngland_740172.jpg

Theo Walcott- En av turneringens mest omtalade spelare. Matchhjälte idag?


England-Finland 1 (1.30)

England-Finland+1 (1.90)

Theo Walcott gör mål (2.40)


Det här ska helt enkelt ett stjärnfyllt England ta. Det är förvisso alltid lite ovisst i en öppningsmatch men för mig räcker det med att ta en titt på de väntade startelvorna.

England

Hart
Cranie - Richards - Mancienne - Gibbs
Milner - Noble - Muamba - Cattermole
Walcott - Agbonlahor


Finland

Jaakkola
Aho - Portin - Turunen - Raitala
Hämäläinen - M.Hetemaj - Sparv - P.Hetemaj
Sadik - Parikka


Jag har en bra koll på britternas startelva. Det för mig enda okända namnet är Martin Cranie. Efter en snabbkoll på wikipedia så har jag fått fram att han tillhör Portsmouth men har varit utlånade till några Championship-klubbar på sistone. De övriga 10 har alla spelat i Premier League den här säsongen.

Englands målfacit på de fyra senaste matcherna är 16-2. Det har förvisso varit ett högst mediokert motstånd men spelarnas självförtroende har troligtvis fått sig en boost.

Finland har ingenting att förlora i det här mästerskapet. De är kraftiga underdogs och förväntas förlora alla sina matcher. Någon som inte känns omöjligt. När jag tar en titt på deras startelva så står det ganska till, har egentligen bara hört talas om ett namn, Tim Sparv. En hyfsad mittfältare från Halmstad BK. Kanske bäst att inte jämföra honom med t.ex Mark Noble, som slagit sig in i startelvan hos West Ham. De övriga namnen säger mig ingenting, jag vet åtminstone att AIKs Manojaa hade stått ifall inte han hade brutit benet.


Jag har mycket svårt att se något annat än att England vinner med 2-3 mål. De är ett mycket komplettare lag med starka namn på alla positioner. Gabriel Agbonlahor och Theo Walcott kommer snurra upp Turunen och Portin på Norra stå, och då spelas ändå matchen på Örjans Vall. Det är en stor chans att Walcott gör mål, en av Premier Leagues snabbaste spelare lär skapa stora problem, som sagt.

Matchen sänds 18:15 på Tv4-Sport.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar