tisdag 15 september 2009

Champions League

Jag har inte haft tid att skriva något på sistone.
Nu finns det dock en lucka och jag slänger in ett spel.

http://gpbloggen.files.wordpress.com/2009/05/hulk1.jpg
Kan Hulk(en) tygla sitt humör i gruppspelet?.


Porto går inte vidare från grupp D. Odds: 1,80


Porto kommer få slåss med Chelsea och Athletico Madrid. Jag tror inte de håller. Chelsea är alldeles för bra och lär ta hem gruppen. Athletico Madrid är ett lag som har en stor potential. De har offensiva krafter som Forlan och Aguero, målet vaktas av den kommande stormålvakten Asenjo. De har en rutinerad backlinje med spelare som Ujfalusi och Pernia. Deras säsong har inte börjat lysande dock, detta beror främst på att Madrid är ett väldigt svängigt lag mot sämre motstånd. När ett bättre lag står på andra sidan så kommer den fulla potentialen fram.

Deras hemmaspel är bra, en förlust och åtta segrar på de 10 senast spelade matcherna. De får tillbaka mittfältaren Maxi Rodriguez till den här matchen.

Porto ska inte nedvärderas. De har ett bra lag med spelare som Hulk, Meireles och Maicon. Jag har dock helt enkelt av känsla av att de inte går vidare. De var nära på att slå ut United i den förra omgångens CL, där de faktiskt mötte A Madrid. Det blev oavgjort i båda mötena. Jag tror att de inleder sitt gruppspel med en förlust borta på Stamford Bridge. De möter efter det Atl Madrid på hemmaplan, i vad som kan bli en nyckelmatch. Där tror jag på kryss.

Jag bedömer Madrids chansar att vara större helt enkelt, oddset är väl lite i underkant, tycker dock det är spelbart.


Maxi, Simão; Kun och Forlán blir för tunga.

Over and out //

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar