onsdag 16 september 2009

Come on Tigers!

http://footballfraternity.files.wordpress.com/2009/08/jozy_altidore_takes_874893a.jpg
Jozy Altidore måste få starta på lördag!



Hull-Birmingham.
Hull gör mer än ett mål (2,30)


Ja!-Jag vet att det är Champions League idag. Jag är dock ute lite i sista sekund. Jag kollar istället in Premier League-utbudet redan nu.

Hull är ett lag som blandar och ger oerhört mycket. Jag är som ni kanske märkt en supporter av dem, vilket självklart ger mig en extra bra koll. Det blev inte allt för oväntat en förlust borta mot Sunderland senast. Laget har en tendens att falla ihop när det väl börjar gå emot dem. Det var nog även en liten effekt av att den förre kaptenen Michael Turner bytt klubb (till just Sunderland). Nu är laget hemma på KC-Stadium och tre poäng vore riktigt skönt.

Jag har inte gillat Phil Browns taktiska upplägg på sistone. Han har fått in två intressanta anfallare (Altidore och Hesslelink), inte fan slänger man in Craig Fagan då. All credit åt Craig men....han håller inte som startman.

Jag vill se följande offensiva startspelare.

Altidore-Hesslelink

Hunt----------Geovanni--------Ghilas


Då får "vi" in två kreativa yttermittrar som är offensiva. Geovanni får agera som släpande anfallare/offensiv mittfältare. Jag tycker att Altidore har imponerat och har gjort sig förtjänt av en startplats. Ifall inte Hesslelink får en plats i startelvan så måste mittfältet stärkas upp.

Hull kommer ju dock inte vara ensamma på planen.

Birmingham

Det har börjat knackigt för nykomlingarna. Det har blivit en seger (mot jumbon Portsmouth) och ett oavgjort resultat (0-0 hemma mot Stoke). De övriga matcherna har slutat med förlust, motståndet har dock varit hårt. Lagets främsta problem ligger i offensiven. Det har endast blivit ett mål framåt hittills. De har flera intressanta spelare som Benitez och Larsson, målen har dock glänst med sin frånvaro trots detta. James McFadden skadade sig i derbyt hemma mot Villa senast och är tveksam till spel till helgen.


Det kan hända mycket till helgen så jag råder er att avvakta några dagar. Jag tror att Birmingham kommer göra sitt andra mål för säsongen. Det räcker alltså inte med ett mål för Hull. Då oddset på att de gör mer än ett mål är snäppet än högre på seger så kör jag på det. Det finns även en chans till 2-2

Over and out //

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar