onsdag 6 maj 2009

Chelsea-Barcelona

http://www.oleole.com/media/main/images/member_photos/group1/subgrp356/fcbarcelonavsmalagac_226922.jpg
En inte allt för ovanlig syn den här säsongen.

Igår säkrade Manchester United sin plats ner till Rom. Nu ska Barcelona försöka göra samma sak borta på Stamford Bridge. De var det bättre laget hemma på Nou Camp men bollen ville inte in. Chelsea spelade behärskat och var faktiskt inte helt ofarliga med sina kontringar.

Jag tror att den här matchen kommer bli riktigt underhållande, till skillnad från gårdagens möte. Barcelona kommer från extremt imponerande 6-2 borta på Bernabeu. Chelsea stötte på Fulham i ett derby som vann med 3-1. Dessa matcher kan ju dock inte jämföras på samma sätt.

Jag ser Barcelona som favoriter och då tas 2.55 alla dagar i veckan. Laget hade oflyt hemma i Spanien och jag tvivlar starkt på att den här matchen kommer sluta 0-0. Det räcker med ett tidigt mål för att matchen kommer tända till ordentligt.

Jag har lite ont om tid så här har ni en lista med kul spel för dagen.

Grönt= De som känns relativt säkra.
Gult: Dragen
Rött: Långskott

Chelsea-Barcelona 2 (2.55)

Över 2.5 mål (2.00)

Asian Handicap 2 (1,83). Så länge inte Chelsea vinner under full tid. Riktigt bra odds.

Barcelona-ledning vid halvtid (3.05)

Ashley Cole får ett rött kort(23.00). Cole kommer få det jobbigt med Messi. Oddset är högt.


Där har ni en lista med lite kul spel. Mina huvudspel är dock den raka tvåan och "Asian Handicap"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar