torsdag 7 maj 2009

Utmaningen/Duellen

Jag ger er en sista chans att anmäla er till "Duellen". Ifall jag inte får in någon ansökning så lägger jag ner tävlingen helt!.

Snabbgenomgång.

  • Fem personer från början
  • Det gäller att tippa ihop mest pengar under veckans gång. Vinnaren får ett förskott inför nästa vecka medan förloraren åker ut.
  • Alla startar med 1000 virtuella kronor
  • Alla tipsen skickas via min mail (pierrelamont@hotmail.com). Minst tre tips per vecka, annars diskas man.
  • Man får tippa på allt, så länge som man kan hänvisa till källan. Oddset måste som lägst vara 1,40

Startlistan just nu.

1: Pierre
2:Benny
3: Filip
4: Ponk (Niklas)
5: Du?

Det finns alltså en plats kvar! Det går dock att anmäla sig som reserv ifall någon hoppar av, då tar reserven över avhopparens pengar.



Ikväll är det ett ganska tråkigt utbud.
Jag ska se ifall Lucas kan skriva ihop något om Hamburg-Werder Bremen.




NHL-Henrik bjuder åtminstone på sina tankar om dagens NHL-matcher.


Anaheim Ducks- Detroit Red Wings 1 ML @ 2.20. Allt utom förlust räknas, kvittar om segern kommer i förlängningen.

Anaheim åker ikväll ut på isen inför en fullsatt arena, med vind i seglen.
De bägge lagen har mötts två gånger i slutspelets historia på 2000-talet, Anaheim har vunnit bägge gångerna. Inatt tror jag Anaheim tar ett steg närmare Stanleys pokal genom att vinna
hemma igen, Anaheim har fått igång det gamla gänget (främst Selänne, Niedermayer och Pronger). Efter maratonmatchen i söndags där ducks hängde med bra i tre perioder för att bli utspelade i två innan man avgjorde i sjätte perioden. Fördelen för Anaheim är att målvakten Jonas Hiller har hittat formtoppen fullständigt. Han gjorde 45 räddningar i matchen som Anaheim vann. Det krävs att han gör en lika bra match i natt för att Anaheim ska vinna, jag tror att han gör det.

Saknas i Anaheim ikväll gör James Wisniewski, efter fått en armbågstackling av Tomas Holmström. Där det talas om att Tomas Holmström kommer sänkas i natt, och det är inte bra för Detroits PP. Detroit kommer med samma lag som sist, och samma målvakt som sist. Chris Osgood har höjt sig sedan grundspelet, men den höjningen är ungefär lika bra som de flesta målvakter hade i grundserien. Största skillnaden mellan lagen är att Anaheim spelar mer transatlantiskt än vad Detroit gör. Detroit spelar mer europeiskt, vilket i detta fallet inte gynnar dem. Anaheim har plusstatistik på Detroit i år, och jag tror att man leder med 3-1 i serien när vi vaknar imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar