måndag 11 maj 2009

Tungt

Jag missade första halvleken mellan Newcastle-Middlesbrough så det blir ju svårt att uttala sig om matchbilden men. Min uppfattning av det hela är att Boro fick in ett turligt mål som öppnade matchen. Newcastle trycke på lite extra och kvitteringen kom relativt kvickt därpå.

Jag hoppade in efter runt 50 minuter. Newcastle var det bättre laget under hela den kvarvarande tiden. Alan Shearer visade fingertoppkänsla genom att byta ut Owen för Martins, den sistnämnde gjorde mål 1 minut efter att han hoppat in. Lövenkrands avgjorde matchen i den 86te.

Jag är inte förvånad över att Newcastle vann, det blev helt enkelt så att siffrorna sprang iväg lite. Ifall inte Boro hade öppnat med ett extremt turligt mål efter tre minuter så hade matchbilden sett annorlunda ut.

Det här resultat var inte bra för Hull. Jag tror att Newcastle tar Fulham av rena farten i nästa omgång. Det är dock ett lag som är bortglömt i bottenstriden, nämligen Sunderland. De är två poäng före Hull i nuläget. Laget möter Portsmouth borta på Fratton Park nästa omgång, en svår match där det mycket väl kan bli en 0a i bagaget. I den sista omgången möter de Chelsea, knappast en lätt uppgift det heller.

Hull möter Bolton borta i nästa omgång, en tuff men inte omöjligt uppgift. I den sista matchen så möter de United hemma på KC Stadium. Jag tror dock att det kan bli poäng där, United lär ha servat hem ligan innan dess. CL-finalen är tre dagar efter Hull-matchen. Jag förväntar mig en extremt B-betonad elva ifall ligan är klarad.

Let the race begin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar