tisdag 18 augusti 2009

Chelsea får ingen promenadseger här inte.

http://www.svenskafans.com/image/1/81533.jpg
Darren Bent måste sätta sina chanser han får idag.

Sunderland-Chelsea. Sunderland gör mål (1,80)


Jag sitter och velar mellan 1x till 2,45 eller ifall jag ska nöja mig med att de nätar en gång. Jag såg Chelsea-matchen och blev inte imponerad av vad jag såg. Chelsea ska vara riktigt glada över att de fick med sig alla poängen. Nu möter de på pappret en tyngre motståndare på bortaplan. Sunderland har värvat riktigt intressant och deras styrka ligger först och främst vid offensiven.

Darren Bent och Frazier Campbell är två nya stabila anfallare i truppen. Vi kommer åtminstone på se Bent från start.. På mittfältet har de krigarna Cattermole samt Cana.

Det är defensiven som får mig att tveka på ifall att de klarar av lagmaskinen Chelsea som har en förmåga att mala ner motståndarnas backlinje. Sunderland gjorde dock en bra insats borta mot hemmastarka Bolton senast. De fick resa hem med tre poäng i bagaget och en hållen nolla.

Sunderland kommer bli en tuff utmaning och Chelsea måste spela bra mycket bättre än senast.

Jag ser som sagt ett bra värde i 1x men jag fegar ur lite, vi får se om det var klokt eller ej.

2 kommentarer:

  1. Borde inte 4.20 på Hamburg vara värt en liten slant?

    SvaraRadera
  2. Hamburg har verkligen imponerat, men det har också Wolfsburg, som med sina 16 segrar och 1 oavgjordpå de 17 hemmamatchernaifjol är väldigt svårstoppbara. Hamburgs uppladdning inför matchen är inte optimal. Efter Europamatchen i Frankrike i torsdags, hade man problem med flyget hem och tvingades nödlanda i Paris.

    Det ska bli en famntastisk match att följa och Wolfsburg är förstås favoriter, men lite för stora enligt mig. 4,50 som betway erbjuder är högt för Hamburg

    /Lucas

    SvaraRadera