lördag 15 augusti 2009

Gästskribent-Johan Kohler-V75

Jag låter gästskribenten Johan Kohler skriva Tipshörnans första travtips.


V75 1: 3 (8-11)
Nr 3 Skully Gully har blivit en stor favorit (streckad på 80% av kupongerna). Kanske inte så överaskande med tanke på hur stark han var senast. Motbud har jag svårt att hitta, så jag väljer att börja med en spik, eftersom han är starkast i fältet.


V75 2: 1, 2, 4, 6, 9 (3-7)
Ett öppet lopp, där man nog måste sträcka på friskt. Striden om ledningen kan bli hård med flera startsnabba hästar, vilket kanske kan öppna för en liten skräll. Har dock inte resurser att sträcka på allt för mycket, så fem får räcka för mig.


V75 3: 4 (6-1)
Jag väljer att chansa lite och spika nummer 4 Global Glide. Nu när nummer 2 Intoxicated blivit struken, tror jag stenhårt på att han kommer till ledningen och att han därifrån kan kontrollera loppet ostört.


V75 4: 4, 8 (9-5)
I lopp nummer fyra är Stamping den bästa och starkaste hästen. Om man inte har råd tycker jag att man även kan spika honom, fast jag väljer att gardera med nummer 4 Höstbo Fredrik som troligtvis blir släppt till ledningen och på Färjestad är det ju en ännu bättre position än vanligt.


V75 5: 3, 5, 6, 7, 9 (4-1)
Galet öppet lopp, som i stort sett vem som helst i fältet kan vinna. Jag har dock inte råd att ta med mer än fem hästar. Om ni har streck över, så strecka på i detta lopp.


V75 6: 1, 2, 3, 4 (9-7)
Nummer 6 Red Hot Dynamite här klart bästa hästen i fältet. Dock är han bättre på längre distanser, så jag väljer faktiskt att strunta i att ta med favoriten och streckar istället på med några chansstreck, och hoppas att de inte blir så hård körning från start.


V75 7: 1, 5 (3-2)
Tror ingen tar en längd på nummer 1 Einar Celeber, och att han därmed kommer till ledningen. Sen får vi hoppas att han inte blir utmanad allt för mycket av bästa hästen i fältet, nummer 5 Minos Vang. Utan att dom två kan göra upp om de på upploppet. Om man tror att de blir en hård kamp mellan dom kan man strecka på men ja väljer dom.


400 rader är det här systemet på.

Lycka till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar