lördag 29 augusti 2009

Vargarna mot Tigrarna

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiDkG85pABmyUtw4IDQjey5cy50wu82-HZyvu_UPec1GtWUrLcg1yZD_ZIyZqjLUsurW3FL7EjCh-quaPej9ZaPLqApys5vhvToJC0RxEsayietgKYWY_snmKqTeMYewtoqdujPm-dHcOvL/s320/kamel.jpg
Kamel gör mål även idag?!



Jag börjar med att säga att det är extremt svårtippat idag.

Ett skakigt Liverpool rör jag inte till 1,57 borta mot Bolton. Stoke mot Sunderland känns som en ganska öppen historia. Stoke är starka på hemmaplan medans Sunderland enligt mig har ett bättre lag. Tottenham klår Birmingham, oddset lockar dock inte och handikappspelet känns inte lika säkert. Birminngham har en bra defensiv och kommer nog försvara sig lite som Hull gjorde borta mot Chelsea. Blackburn hemma mot West Ham är även det öppet. West Ham spelade nyss en utslitande derbymatch i ligacupen.

Man United mot Arsenal är även det ett intressnat möte, ska heta Arsenal kunna besegra monstret på Old Trafford som har blivit betydligt tamare på sistone? Arsenal saknar ju playmakern Fabregas på mittfältet. Jag har en känsla av att United tar det.

Jag kan ju inte låta en hel lördag passera utan att försöka mig på något dock!.

Wolverhampton-Hull City. (X) 3,25


Det
är självklart aldrig säkert att spela på singelkryss i en så pass jämn match på förhand. Wolverhampton har börjat säsongen sådär. Det har blivit fyra matcher (ligacupen inräknad) och en seger på ordinarie tid. Det har endast blivit ett mål i ligan hittills, målet kom efter ett nickmål borta mot Wigan.

Hull tog sin första seger hemma mot Bolton förra helgen. Laget ser riktigt intressant ut på den offensiva fronten med spelare som Stephen Hunt, Kamel Ghilas och Jozy Altidore. De två sistnämnda såg ut att hitta varandra riktigt bra. Jozy Altidore är en ung amerikansk striker som genom sin första bolltouch lyckades assistera just Kamel, som inte gjorde några misstag utan stänkte in 1-0 bakom en chanslös Jussi Jääskelainen.

Wolves saknar två offensiva spelare i form av Sylvain Ebanks Blake och Michael Kightly. Det blir troligtvis Wigan-målnickaren Keogh och nyförvärvet Doyle som får spela på topp.

Hull har vad jag vet/hittar inga nya skador. Det är fortfarande Bullard och Ashbee (samt någon mer som inte är ordinarie)


Jag tror att chansen/risken till kryss är relativt stor då det helt enkelt känns som att lagen kommer ta ut varandra. Hull har ett intressant lag när det kommer till offensiven, defensiven är desto svagare. Det gäller väl ungefär samma sak med Wolves, även ifall jag har sämre koll på dem. Om Hull tar med sig spelet från den andra halvleken mot Bolton så blir de livsfarliga här. Om de spelar som de gjorde i första halvleken mot Bolton så vinner nog Wolves. Det är öppet.


Jag är inne på flera olika spel i den här matchen, har svårt att bestämma mig dock.

Singelkrysset

X2 till 1,70

Båda lagen gör mål till 1,80

Jozy Altidore som första målskytt till 11*pengarna (Skandal av PB om han inte får starta)


Jag nöjer mig med en liten slant på kryss och en liten slant på Altidore-spelet.

Over and out //

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar