tisdag 25 augusti 2009

Målsnålt igen för Hoffenheim?

På lördag spelas Hannover 96-TSG Hoffenheim. Bortalagets målvakt Timo Hildebrand ska se till att vara fortsatt landslagsmässig i målet.


Då jag nu i veckan har börjat mina studier på Högskolan i Gävle, betyder det också att jag per automatik får mer saker att stå i och därför kan det under vissa intensiva veckor bli svårt att hinna leverera allt för många tips här i bloggen. Till Helgen har jag dock redan hunnit hitta ett spel, jag tycker är mycket spelvärt!

Hoffenheim är inte alls samma offensiva slag som laget var under förra hösten. Defensiven är bättre med Simunic i mittförsvaret, vilken jag redan har hyllat. 0-0 mot Schalke blev det senast för Hoffenheim och laget har endast mäktat med att göra 1 mål på 3 matcher. Detta kan delvis förklaras i att anfallsstjärnan Ibisevic inte är i form, och har varit trubbig i sina avslut. Även det faktum att Salihovic, lagets playmaker, ser segare ut. Detta gör att hela Hoffenheims anfallsspel blir långsammare och mer ineffektivt. Bakåt har Timo Hildebrand visat gamla mästartakter och bara släppt 2 mål på lagets 3 matcher.

Hoffenheim spelar mot Hannover borta, ett Hannover som också bara släppt 2 mål hitills. På hemmaplan ska laget kunna bjuda upp till en hård och jämn kamp mot Hoffenheim. Alla lagets tidigare matcher har gått under linan 2,5 mål, och det finns stor risk för målsnålt igen. Anledningen till att underspelet ger så bra som 2,20 i odds, är att spelbolagen stirrar sig blint på fjolårets matcher mellan lagen, som var målfester (2-2, 2-5). Jag tycker att de matcherna spelar väldigt liten roll, då Hoffenheim uppträder som ett helt annat lag än ifjol, samt att Hannover har hittat sin defensiv.

Under 2,5 mål liras till höga 2,20 @ pinnacle

/Lucas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar