söndag 9 augusti 2009

Premier League-Nedräkning-Bolton

Alla lag kommer inte hinna bli representerade. Jag har dock fått tag i en Bolton-supporter nu som kommer ge sin syn på den kommande säsongen.



Namn: Patrik Ruppel

Ålder: 28

Stödjer: Bolton Wanderers



Hej Patrik. Vad har du förväntningar på den kommande säsongen?.

Mina förväntningar är att Bolton tar ett steg framåt och blir ett stabilt lag som hamnar på bland topp 10 igen. Jag förväntar mig att slippa oroa mig för nedflyttning i år

Vilka är Boltons styrkor/svagheter?

Styrkor, att man har ett samspelt lag, med många spelare som är på väg framåt i karriären och kan utvecklas. Men framförallt man är fruktansvärt välorganiserade, tunga att möta och grymt bra på fasta situationer

Svagheterna är en tunn trupp , saknar en riktigt etablerad playmaker på innermitten och behöver ytterliggare någon anfallare, men svagheten är att man har en tunn trupp även om den har breddats bra i sommar

Vad tycker du om Elmanders insatser som anfallare? Passar han Bolton egentligen?

Är precis som många andra fans besviken på att han bara gjorde fem mål, men säsongen förstördes lite av skador och första året är alltid svårt.
Men han kämpar och skapar mycket för sina medspelare, man ska komma ihåg att han många matcher var ensam anfallare i ett defensivt lag och att hans kollega lagkaptenen Kevin Davies gjorde 15 mål, mer än någonsin, så han gör nytta helt klart
Han måste dock göra fler mål både för laget och för sin egen skull, men det finns bra potential och han har en spelstil som passar Bolton, men man har inte använt honom på bästa sätt
men det är min åsikt (och min pappas som är super-Wanderers fan)

Intressant. Vem vore drömvärvningen till Bolton då?

Oj. Det kräver lite betänketid. Realistisk eller orealistisk?

Vilket som

Då blir det Frank Lampard. En grymt bra passningsspelare behövs i ett lag som som spelar mycket på kontring och som behöver vårda bollen,
och en kämpe trots att han är offensiv.
Vi behöver ett namn som kan lyfta självförtroendet också


Vad tycker du om Boltons transferpolicy ? Borde Megson låta ungdomarna få mer tid i A-laget?

Man har duktiga akademispelare och förra säsongen slog sig Chris Basham in i A-truppen och fick mycket speltid och i år tror jag vi kommer få se lite mer av anfalleren Tope Obadeyi.
Man har också värvat ett antal unga spelare de senaste säsongerna Cahill, Muamba och Mark Davies som alla är under 22 och landslagsmässiga i u21 och Cahill i A-landslaget nu senast. Så man har genomfört en mycket bra föryngring de senaste åren. Jag är glad om man kan lyfta upp en eller två från akademin till A-truppen varje säsong
Kanske fler i framtiden, man byggde en ny modern akademi förra året så det kan nog ge resultat i framtiden

Jag la faktiskt märke till Basham förra säsongen och det lilla jag såg imponerande. Vi får hoppas att han fortsätter i samma takt den här säsongen.

Vilket lag vinner Premier League? Vilka åker ur? Vart slutar Bolton?


Vinner gör Chelsea. Burnley, Hull och Wolverhampton åker ut. Bolton kommer antingen sluta nia eller tia, kan inte riktigt bestämma mig. Det blir dock en förbättring jämtemot den föregående säsongen.


Och en fråga som man måste ställa. Varför håller du på just Bolton?

Jag har fått det i arv från min pappa som varit Wanderers-fan sen 50-talet sen har mitt intresse utvecklats de senaste 10-15 åren och framförallt sen vi började åka dit varje säsong.
Det är en speciell klubb med mycket historia, tradition och hjärta
liten men stark

Alltid kul att höra :) Och slutligen några snabbfrågor. Du behöver inte motivera,

Vinna Premier League eller Champions League?
Premier League

Serie A eller La Liga?
Serie A

Cristiano eller Messi?
Ronaldo om jag absolut måste välja.

Hull eller Stoke?
Stoke isåfall. Även ifall Hull tränas av Phil Brown.

Och avslutningsvis. Gubba-kallingar eller mankini?

Gubba-kallingar. Det går nog hem bäst i Bolton :)


Haha. Då tackar jag dig Patrik för att du tog dig tid att svara på frågorna

Ingen fara. Allt man kan göra för Bolton här hemma // Patrik


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar