onsdag 12 augusti 2009

Schalke bör vinna enkelt!

Kevin Kuranyi gjorde 2 mål i premiären, kan han upprepa succén när hans Schalke på söndag tar emot Bochum?


I Helgen är det dags för bundesligas 2a omgång, och då gäller det att tidigt vara ute med spelen. I Veltins Arena i Gelsenkirchen ska Schalke 04 ta hand om Bochum och jag ser egentligen bara en utgång av matchen.

Schalke 04 gjorde en riktigt stabil insats borta mot nykomlingen FC Nürnberg i helgen som gick och nu ska laget få komma hem till Gelsenkirchen för att möta Bochum. Jag är övertygad om att man kommer avfärda motståndet relativt enkelt, då jag inte alls tror på Bochum i år. I premiären släppte Bochum upp svaga Borussia Mönchengladbach till 0-3 innan man med stor moral och hjälp av motståndarna lyckades fixa 3-3. Nu när man ska spela en av ligans svåraste bortamatcher kommer man få problem.

Kevin Kuranyi visade sist att han är tillbaka på allvar efter en svag fjolårssäsong, då han satte dit 2 mål och detta skjuter till extra energi hos Felix Magaths lag. Enligt mitt tycke råder det klasskillnad mellan Schalke och Bochum och 1an ska vara en bank.

Jag lirar Schalke -1 (trevägars) till 2,20 @ expekt

/Lucas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar