fredag 21 augusti 2009

Osexigt igen, jag beklagar

http://www.foodandwaterwatch.org/food/images/fatpig2.jpg/image_preview
Ännu ett osexigt odds, jag beklagar.



Det engelska spelutbudet imorgon är knepigt. Jag känner mig inte riktigt bekväm med några av matcherna i de större ligorna. Jag är lite inne på Hull hemma mot Bolton. Hemmalaget har anfallaren Jozy Altidore spelklar och en bosnisk landslagsback ser även ut att ansluta till truppen. Jag minns dock Bolton-matcherna från förra året med skräck. Hull pressade på under både mötena men Jussi Jääskelainen var ett monster. Han räddade allt som kom i vägen.

Jag kör istället på ytterligare en låg-oddsare.


Coventry-Swansea. Under 2.5 mål (1,65)

Swansea har börjat säsongen krassligt. Laget har inkasserat två förluster och ett oavgjort resultat. Det märks att laget har tappat flera nyckelspelare, Gomez och Scotland är två exempel.. Coventry har börjat lite bättre med två segrar och en oavgjord. Det senaste mötet slutade med 0-0 mot Doncaster, samma resultat som Swansea fick hemma mot Reading.

Swansea har även ett stort skadebekymmer. Jag kopierar följande från Svenska fans. "Hos gästerna är det också en del skadebekymmer vilket rimligen påverkat säsongsinledningen. Tom Butler, Joe Allen, Ferrie Bodde, Darren Pratley, Guillem Bauza och Albert Serran missar som det ser ut matchen."

Coventry är dock ett svagt hemmalag. Det har endast blivit tre segrar på de 10 senaste och det är relativt ovanligt att hemmapubliken får se mer än ett mål.

Jag tror på 1-0 alternativt 1-1 i den här matchen. Coventry har trots allt en bättre form med en bättre startelva. Underspelet känns hur som helst säkert.

Jag ber om ursäkt för den här hastigt ihopskriva reken, ska snart iväg och ville bara få det här sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar