tisdag 18 augusti 2009

FC Köln liras redan nu!

Inför sin underbara hemmapublik på Rhein Energie Stadion bör Köln på lördag ta säsongens första seger. Bet365 erbjuder det fina oddset 2,20!


Det är i helgen dags för bundesligas 3e omgång. Sportsligt sätt är matchen Wolfsburg-HSV stekhet men mitt första lir än så länge kommer i matchen FC Köln-Eintracht Frankfurt

Jag var väldigt imponerad av FC Kölns insats i helgen mot Wolfsburg. Hade Podolski utnyttjat sitt friläge vid 1-0 ledningen, kunde Köln ha stängt matchen. Istället kunde Wolfsburg mästerligt vända matchen till vinst 3-1.

Att Köln ligger sist efter 2 omgångar, speglar inte deras insatser. I premiären borta mot publikhavet i Dortmund förlorade man med 0-1, i en av de svåraste bortamatcherna i ligan. Och senast skakade man altså mästarna rejält men förlorade till sist 1-3.

Jag är annars imponerad av den fart som Köln visade i sitt anfallsspel senast. Podolski kom in och bidrog mycket till det. Mittfältet är också starkt med Maniche centraralt och snabba Freis och Ehret på kanterna. Jag trodde mycket på Köln före säsongen och gör så fortfarande. Man har ett väl balanserat lag och nu när motståndet blir beskedligare i och med att man har hemmamatch mot Frankfurt, är jag övertygad om att Köln tar sina 3 första poäng

Frankfurt har fått en väldigt fin utdelning med 4 poäng på 2 matcher. I första matchen skrällde man borta mot hopplösa Werder Bremen. Det var mer Werders miserabla försvarsspel och brist på koncentration än Frankfurts klass, som avgjorde matchen. Senast fick Frankfurt bara 1-1 hemma mot nykomlingen Nürnberg.

jag lirar FC Köln till fina 2,20 @ bet365

/Lucas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar