måndag 17 augusti 2009

Premier League- Första omgången

Chelsea-Hull 2-1 (Hunt, Drogba*2)

Aston Villa-Wigan 0-2 (Rodallega, Koumas)

Blackburn-Man City 0-2 (Adebayor, Ireland)

Bolton-Sunderland 0-1 (Bent)

Portsmouth-Fulham 0-1 (Zamora)

Stoke-Burnley 2-0 (Shawcross, Jordan-självmål)

Wolverhampton-West Ham 0-2 (Noble, Upson)

Everton-Arsenal 1-6 (Denilson, Vermaleen, Gallas, Fabregas*2, Eduardo, Saha)

Manchester United-Birmingham 1-0 (Rooney)

Tottenham -Liverpool 2-1 (Ekotto, Bassong, Gerrard)


Då var den första omgången av Premier League avklarad. Vad kan vi slå fast av det då?

Man United, Chelsea och Liverpool imponerade inte. Chelsea stötte på problem i Hulls defensiva spel men lyckades till slut fippla upp låset. Didier Drogba lyckades avgöra matchen på tilläggstid genom ett mål som egentligen var menat som ett inlägg.

Man United vann på ett typiskt "big four-sätt", alltså en uddamålsseger utan att direkt imponera. Birmingham visade dock upp att de inte ska underskattas i framtiden.

Liverpool var riktigt bleka mot Tottenham. Det var dock inget som direkt förvånade på mig, jag hade Tottenham-seger på känn och tippade därefter. Jag hann dessvärre inte lägga upp det här. Det blev dessvärre ingen större insats- "bild" Jag tror att Tottenham kommer kunna utmana om en topp fyra-placering den här säsongen.

Arsenal imponerade stort (av det jag såg). Deras spel såg lovande ut och säsongen kanske blir bättre än vad många har trott.

Jag har inte sett något från Portsmouth-Fulham, Bolton-Sunderland, Stoke-Burnley eller Wolves-West Ham så jag låter det vara.

Det lilla jag såg av Man City såg stabilt ut. Deras defensiv måste dock stärkas upp.


Det var väl en väldigt liten summering över första omgången.


Det är massa Premier League/ The Championship-matcher nu inom de närmaste dagarna så jag ska försöka leverera några tips.

Over and out //

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar