torsdag 20 augusti 2009

Målrikt idag igen?

http://www.archivoddf.com/images/senna.jpg
Vi får se ifall Senna hamnar i hetluften idag igen.


Nac Breda-Villarreal. Över 2.5 mål (1,80)


Nac Breda har imponerat hittills i det här kvalet, de har slagit storheter som Gandzasar Kaplan och Polonia Warzawa. Det låter väl snarare som två Bollywood-skådisar än lag dock.

Skämt åsido så är Breda ett lag som platsar i den övre delen av Eredivisie.De slog bland annat Grooningen med 2-1 på bortaplan senast. Efter att ha navigerat mig in på deras holländska sida och efter lite om och men hittat fram till spelartruppen så har jag kommit fram till följande, jag känner inte igen en j*vel. Jag snubblade mig igenom namnen i ett försök att uttala dem, ett exempel är Felitciano Zschusschen, tack för senast liksom.

De verkar dock ha ett sammansvetsat lag som har en riktigt bra form. Det har inte blivit mindre än elva matcher på raken utan förlust nu, nio av dessa har slutat med seger.

Villarreal känner vi alla till. Ett lag som ofta är inblandade i målrika bataljer, hamnar alltid i den övre halvan av tabellen. La Liga är inte igång än men försäsongen har åtminstone börjat. Där har resultaten blandats väldigt kraftigt. 2-0 i baken mot Bordeaux, 4-1 seger mot Juventus.

Inför den här matchen så har lagen ett smärre problem på innermittfältet. Nyförvärvet Ivan Marcano är skadad och ex-bajaren Eguren är avstängd. Det blir troligtvis Senna som får styra på mitten.

Det blir ingen längre motivering nu som ni ser men (ni måste ju åtminstone få ha någon minut att kunna följa tipset). Jag tror att Nac Breda kan bli en hårdare nöt än väntat för spanjorerna. De har börjat sin säsong och truppen är inne i matchtempo. Villarreal har ju dock ett bättre spelarmaterial på varje position. Jag tror att Villarreal gör det första målet vilket leder till att Breda måste trycka på. Jag har en känsla som säger 2-1 Villarreal.


Får se om jag återkommer igen. Jag tror på Genoa ikväll mot Odense, luktar även över 2.5 mål i den matchen. Får se om jag orkar med att skriva någon motivering.

Over and out //.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar