onsdag 19 augusti 2009

Formen håller i sig?

Jag har satt sex av mina sju senaste spel. Jag hoppas på ännu en plusdag.


http://www4.pictures.gi.zimbio.com/Tottenham+Hotspur+v+Hull+City+Premier+League+1lJclo-L_fGl.jpg
Geovanni firar sitt mål borta mot Tottenham på White Hart Lane från förra säsongen.




Hull City-Tottenham. Över 2.5 mål (1,95)


Hull besegrade på Tottenham på bortaplan förra säsongen medans Tottenham tog med sig tre poäng hem från KC. Hull mötte Chelsea i första omgången borta på Stamford. En tuff match för alla lag. De stod dock upp bra och laget lyckades till och med ta ledningen. Deras nyförvärv såg riktigt intressanta ut. De har ju bland annat värvat den förre Reading-spelaren Stephen Hunt. Han var en frisk fläkt framåt och gick verkligen fullt ut i varje närkamp, det blev även ett mål i debuten.

Jozy Altidore som lånats från Villarreal är fortfarande inte spelklar. Det verkar vara arbetstillståndet som dröjer fortfarande, bör väl dock vara klart relativt snart. Hull kommer även sakna mittfältaren Dean Marney som skadade knät i en duell i Chelsea-matchen. Då Hull gick på defensiven i den förra matchen så startade Geovanni på bänken, det känns troligare att han får starta nu. Ian Ashbees skaderehabilitering har inte gått bra och hans skada är förvärrad, han beräknas bli borta nio månader och frågan är om inte detta är slutet för Hull-legendaren.


Tottenham spelade riktigt bra i sin match mot Liverpool. Jag ställer mig dock frågan ifall det var verkligen var Tottenham som var bra eller om det faktiskt var Liverpool som var riktigt dåliga. Jag tror nog på en blandning.

Tottenham har ett offensivt lag som ofta är inblandade i målrika dueller. I den förra matchen hade Robbie Keane förtvivlat svårt att göra mål dock, vi får se om han får chansen idag igen. Han missade bland annat en nick från någon meter och ett friläge. Tottenham har trots allt flera alternativ (Pavlyuchenko, Crouch med mera).

Tottenham kommer sakna Ledley King i backlinjen. Han har problem med ett knä som spökar. Annars är det nog bara Jermaine Jenas som inte är helt 100 jämfört med deras senaste match.


Då oddset på 2an och över 2.5 mål är lika högt så tycker jag att det sistnämnda lockar mest. Hull har ett intressant lag och Tottenhams spelare kan vara något övermodiga. Igår trodde många på Wigan, som imponerade mot Villa sist. Det blev dock en 1-0 förlust hemma på JJB Stadium mot Wolves. Jag ser Tottenham som favoriter men mycket kan hända.

Ska vi säga 2-2?

Over and out //

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar